Rabu, 23 September 2009

Selepas Bagan Pinang giliran Johol pulak PRK?

Kalau betui la macam yang amat ni tulis, nampak gayanya Negeri Sembilan Raya lagi lepas ni. Perang kat Bagan Pinang baru ja bermula, kena pulak berperang di Johol. Nak pulak Bagan pinang Umno kalah, memang mampuih cepat la Umno.

Tapi betui ka maklumat ni? Pasainya bola aku google takdaklangsung cerita pasai ni keluar. Tapi disebabkan aku kenai blogger ni, dan pada aku setakat ni dia ni kira perawi yang boleh percaya laa.
Belum pun pilihanraya kecil Bagan Pinang bermula, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) petang tadi baru menerima satu lagi Surat Perletakan Jawatan dari Adun Johol, Barisan Nasional.

Punca pengutusan surat tersebut kerana ADUNnya sedang bersabung nyawa; akibat penyakit kanser tulang tahapan ketiga/genting.

Ini menandakan Negeri Sembilan bakal menempuhi satu lagi pilihanraya kecil; selepas selesainya pilihanraya kecil Bagan Pinang kelak.

Pun begitu, MKT PKR Badrul Hisham Shaharin @ Chegubard berkata, SPR sedaya upaya cuba menyelamatkan BN dengan menolak surat perletakan jawatan itu.[link]

Tapi aku rasa Umno melalui SPR sebagai kelab penyokong, akan buat apa saja untk pastikan PRK tak jadi di Johol ni selagi ADUN situ masih bernafas. Kalau kes di Kota Seputih pun SPR boleh takmau buat PRK, apa sangat kalau takat nak suruh tarik balik surat perletakan jawatan tu.

Aku secara peribadi harap SPR bolh 'tangguhkan' PRK tu, biar la habih, PRK Bagan Pinang dulu. Bagi la tempoh 2 3 bulan, biar aku boleh 'bernafas' dulu, boleh cari stamina balik.

Lepas tu boleh laa kalau SPR nak buat PRK pun. Kalau PRK kerap sangat, bukan takat Umno ja boleh mampuih awa, PR pun letih, silap-silap boleh bangkrap.

Keputusan PRU12
ROSLAN MOHD YUSOF (BN-UMNO) 3,737
KAMARUDIN MD TAHIR (PAS) 2,474
Jumlah Pengundi 8,654
Keluar Mengundi 74.38%
Majoriti 1,263

cenanghttp://cenangau.blogspot.com/2009/09/selepas-bagan-pinang-giliran-johol.htmlau

Tiada ulasan:

Catat Ulasan